مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ۱۰ فرمت مناسب محتوا برای سئو

 ۱۰ فرمت مناسب محتوا برای سئو

بازاریابی محتوا موفق نیازمند محتوای مطابق اصول سئو است. ما باید بدانیم برای کلمات کلیدی مختلف با توجه به موضوع آن‌ها از چه نوع محتوایی استفاده کنیم تا محتوای ما در موتورهای جستجو رتبه مناسبی را کسب کند. همچنین باید چگونگی استفاده از آن نوع محتوا را با توجه به قصد کاربر مشخص کنیم

1.     پست وبلاگ: این قالب برای محتوای متناسب با اصول سئو بسیار مناسب است. باید توجه داشت که وبلاگ دارای برنامه زمانی منظمی باشد. برای اینکه بتوانید به صورت مستمر برای وبلاگ خود داشته باشید نیازمند برنامه بازاریابی محتوای منسجم و نویسندگانی حرفه ای خواهید بود تا بازاریابی محتوا شما نتیجه مثبتی داشته باشد.

2.     محتوای کوچک و همیشه سبز: محتوایی است که دائماً به آن رسیدگی می‌شود، ویرایش و به روز شده و تکمیل می‌شود.

3.     مقالات طولانی: این نوع مقالات به دلیل درگیر کردن مخاطب به مدت طولانی مدت زمان حضور او در صفحات را افزایش می‌دهند. می‌توانید در مورد آخرین تغییرات و پیشرفت ها در زمینه کسب و کار و حرفه خود مقالاتی مورد نیاز کاربران تولید کنید.

4.     گالری‌های بصری و تصویری: برای کسب و کارهای مربوط به ظاهر و آراستگی مثل مدل موی زنانه و مردانه یا جواهرات این نوع محتوای بازاریابی بسیار مناسب است.

5.     اطلاعات دقیق و کامل دسته بندی شده: عده‌ای از کاربران همیشه به دنبال مطالب کامل با اطلاعات دقیق هستند. برای مثال اگر محصولات چرمی مثل کیف و کفش چرم زمینه کاری شماست می‌توانید اطلاعاتی دقیق و دسته بندی شده در اختیار کسانی قرار دهید که پیش از خرید به دنبال انواع جنس چرم است.

6.     ابزارها و محتواهای تعاملی: این ابزارها و محتواها با توجه به اینکه بر اساس نیاز کاربران و ورود اطلاعات آنان کار می‌کنند مورد استفاده کاربردی داشته و کاربران به دفعات به آن مراجعه می‌کنند. ابزارهایی مثل محاسبه ی قیمت خودرو و مسکن و …

7.     دسته بندی جامع: این نوع محتوا به خودی خود محتوای بازاریابی نیست ولی می‌توان به وسیله آن مشتریان بالقوه را جذب کرد. به عنوان مثال عناوینی مثل ایده های چیدمان آشپزخانه.

8.     راهنماهای آموزشی چند صفحه ای: این نوع محتوای آموزشی به صورت مرحله ارائه می‌شود و هر مرحله در صفحه ای مجزا که حاوی لینک به صفحات دیگر می‌باشد. این نوع محتوا در بازاریابی محتوایی شما تاثیر به سزایی دارد.

9.     اطلاعات و داده های پیچیده: این نوع محتواها معمولا به صورت نمودار و اینفوگرافیک اطلاعات زیادی را در قالبی ساده به کاربران ارائه می‌دهند. اطلاعاتی مثل نتایج انتخابات و آراء هر حوزه.

10. ویدئو: این نوع محتوا روز به روز محبوبیت بیشتری در میان کاربران پیدا می‌کند.به لیست بالا می‌توان فایل‌های پاور پوینت و پی دی اف موردنیاز کاربران را نیز اضافه کرد. این نوع محتوا ها به تازگی مورد توجه کاربرانی قرار گرفته‌اند که نیازمند اطلاعاتی مشخص در قالب پرزینتیشن یا کتاب است. پس از این مرحله باید با توجه به هدف بازاریابی محتوا و نوع نیاز مخاطب تصمیم بگیریم که از چه نوع محتوایی استفاده کنیم.

نحوه بهینه سازی محتوا برای سئو

بهینه سازی موتور جستجو (یا SEO) یک زمینه مداوم در حال تغییر است. اما در تمام تغییرات اخیر، یک چیز ثابت مانده است و آن اهمیت محتوا برای سئو است.

محتوا و سئو در کنار هم قرار می‌گیرند. افراد از موتورهای جستجو برای یافتن پاسخ یا راه حل سوالات خود استفاده می کنند و موتورهای جستجو مرتبط‌ترین محتوایی را که می توانند پیدا کنند ارائه م‌ دهند. اگرچه ممکن است نتیجه برتر جستجو یک پست وبلاگ ، یک ویدیوی YouTube یا توضیحات محصول باشد - این همه محتوای سایت است بین محتوا و سئو رابطه عمیقی وجود دارد و درک تفاوت‌های ظریف در مورد آنها دشوار است.

رابطه بین سئو و بازاریابی محتوا

به زبان ساده ، محتوای عالی اساس موفقیت در سئو است.

محتوای با کیفیت و اصلی ، پایه و اساس کلیه تلاش های دیگر شما در زمینه سئو است. دقیقاً به همین دلیل است که جدول تناوبی موفقیت SEO با محتوای "عناصر" با کیفیت محتوا به عنوان عنصر اصلی شروع می‌شود. 

SEO محتوا چیست؟

برای درک معنای محتوای SEO ، مفید است که این عبارت را در دو بخش بررسی کنید:

قسمت اول - "SEO" (بهینه سازی موتور جستجو) - فرآیند بهینه سازی وب سایت و محتوای شما است تا در صفحات نتایج موتور جستجو برای عبارات خاص بالاتر نشان داده شود.

قسمت دوم - "محتوا" - هر اطلاعاتی است که به صورت آنلاین منتشر می‌کنید و می‌تواند توسط موتورهای جستجو نمایه شود. این شامل محتوای وب سایت ، پست‌های وبلاگ، تصاویر ، گرافیک و فیلم‌ها است.

بنابراین، به عنوان یک کل، محتوای SEO به هر محتوایی گفته می‌شود که برای افزایش رتبه بندی موتور جستجو و در نتیجه بازدید از وب سایت شما ایجاد می‌شود.

موتورهای جستجو با توجه به ارتباط و اقتدار یک صفحه وب ، نتایج جستجوی ارگانیک خود را نمایش می‌دهند. میزان ارتباط با تعداد دفعات استفاده از کلمات کلیدی و عبارات خاص در محتوای یک صفحه وب تعیین می‌شود، و اقتدار توسط تعداد لینک‌های معتبری که به آن صفحه اشاره دارند تعیین می‌شود.

برای اینکه محتوای شما از نظر SEO مناسب‌تر باشد، محتوای شما باید باشد به صورت منطقی سازماندهی شده، حاوی کلمات کلیدی مرتبط بوده و با توجه مخاطبان خود نوشته شده است.

تفاوت بین سئو و بازاریابی محتوا

به طور کلی، SEO با تمرکز بر طراحی و ساختار وب سایت فنی‌تر است. این شامل ایجاد کاربرپسندتر وب سایت ، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط ، بهینه سازی فراداده و ایجاد لینک‌هایی با کیفیت بالا است. همه این موارد با هم کار می‌کنند تا به هر صفحه وب در موتورهای جستجو برای عبارات جستجوی خاص کمک کند.

از طرف دیگر، بازاریابی محتوا شامل انتشار محتوای مفید در وب سایت ، وبلاگ و حساب های رسانه‌های اجتماعی شما برای جذب و حفظ مخاطبان هدف شما و در نهایت تحریک علاقه به محصولات و خدمات شما است.

بین این دو همپوشانی وجود دارد:

بهینه سازی محتوای شما برای موتورهای جستجو به رتبه بندی بهتر آن کمک می‌کند ، بنابراین بیشتر به اهداف بازاریابی محتوای خود خواهید رسید.

انتشار محتوای با کیفیت ، اقتدار و ارتباط وب سایت شما را بهبود می‌بخشد و بنابراین قدرت SEO آن را افزایش می‌دهد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده